Meer vakantie en naar Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Meer vakantie en naar Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Meer vakantie en naar Istanbul

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

20 September 2010 | Turkije, Istanbul

Sinds het vorige bericht is er weer het een en ander gebeurd. Zo hebben Jasper en ik nog een week vakantie gevierd, en zijn daarna naar Istanbul afgereisd. Daar heb ik mijn huisgenootjes heb leren kennen en is Jasper afgelopen zondag op het vliegtuig gestapt. Ook heb ik al mijn universiteit gezien – prachtig uitzicht over de Bosphorus –inclusief orientatie en registratie, en heb ik al wat medestudenten leren kennen.

Over de vakantie: na het vorige bericht zijn we nog een dag in Kusadasi gebleven om daar naar een waterpretpark – Adaland – te gaan. Dat was wel grappig, met een paar zwembaden en vooral veel glijbanen.

Op vrijdag zijn we 15 kilometer verder gereisd naar Selcuk, een leuk plaatsje met veel geschiedenis, zowel door de ruïne van een kasteel met kerk in de dorpskern als door het nabijgelegen Ephesus, een goed bewaarde ruïne van een Griekse/Romeinse stad. Ook dit was heel leuk, en ideaal was dat we na een ochtend cultuur de middag op het strand konden doorbrengen. Ons hostel was heel sfeervol, met een dakterras met uitzicht waar we met een gratis glas wijn van de zonsondergang hebben genoten (...en we reizen nog steeds voor €10-€14 pp ;-)).

Na twee dagen cultuur hebben we een dagje geluierd in een backpackersresort – Attila’s getaway – waarna we de bus hebben genomen naar Pamukkale, een plaatsje op de Unesco-werelderfgoedlijst, met een witte berg met kalkhoudende baden –schijnbaar goed voor de gezondheid - en de ruïnes van de oude stad Hierapolis, zie foto’s.

Hier hebben we de laatste drie dagen doorgebracht, met o.a. lekker badderen en langs oude stenen struinen. We hebben zelfs nog een korte hike gedaan in de heuvels boven de oude stad. Een dag hebben we nog een tocht per dolmus (=minibus) gemaakt naar een dorpje 30 kilometer verderop om daar een grot met mineraalhoudend water te bewonderen. De dolmustrip was geslaagd, ook omdat we helemaal door het dorpje, Kaklik, reden, en dus een glimp van het dorpsleven, inclusief geiten, konden opvangen.

Sinds afgelopen donderdag ben ik dus in Istanbul, en heb ik intrek genomen in mijn kamer. Ik deel een appartement met twee Turken en een Duits meisje, die allemaal erg aardig zijn. Vandaag hebben we in de buurt van ons huis een nieuw eetcafé uitgeprobeerd – van de vriend van de vriend van een van de Turken, of zoiets...- erg gezellige avond met ook erg lekker Turks eten. Ze hebben ook wafels, in verschillende soorten met ijs en fruit, dus waarschijnlijk gaan we daar nog wel vaker komen...

Het leven in Istanbul is begonnen, nog een week vakantie, en dan begint het semester echt....

Iyi aksamlar!

  • 20 September 2010 - 21:31

    Truus:

    Turkije is zo gek nog niet. Zeker niet voor backpackers als ik én naar jouw foto's én naar de hostels kijk (heb even op het world wide web gekeken.)Ook in Istanbul zit jij blijkbaar niet verkeerd. Om jaloers van te worden. Maar goed, nog een week en dan gaat het collegejaar toch echt beginnen. Ben benieuwd.

  • 21 September 2010 - 11:16

    Jasper:

    Verdorie, wat is het koud hier... Mooie foto van Pamukkale met die zon.

  • 21 September 2010 - 18:22

    Lilian:

    De vakantie zit er weer op, maar zo te zien en te lezen was deze wel geslaagd.
    Nu de voorbereiding op de studie.

  • 22 September 2010 - 10:10

    Jasper:

    Kennelijk niet, ze is alwer naar de Zwarte zee vertrokken. veel plezier daar he!

  • 23 September 2010 - 12:35

    Ellis:

    Ik zie groen van jaloezie. Veel plezier bij de Zwarte zee!

  • 25 September 2010 - 16:47

    Francy:

    Hallo Ans, nodig je ook oude tantes uit voor een bezoek aan de culturele hoofdstad van Europa?

    Effen een weetje:
    Vanaf januari 2010 mag Istanbul zich Culturele Hoofdstad van Europa noemen. Dit betekent dat de Europese Unie een jaar lang het culturele leven van Istanbul in de
    schijnwerpers zet.

    Wat ben ik jaloers !!!!

    Maar profiteer volop, je zit er nu op het juiste moment, en dat komt niet meer zogauw terug !!!!!

  • 29 September 2010 - 20:59

    Simone:

    Hoi Ans!

    Lekker vakantie gehad?! Jullie hebben weer een hoop ondernomen lees ik.
    Ik ben benieuwd hoe de studie je bevalt.

    Amuseer je!

    Groeten,
    Simone

  • 30 September 2010 - 10:37

    Lilian:

    Hey Ans,

    Ik lees dat je nog naar de zwarte zee bent geweest.
    Ik neem aan dat je vakantie er nu opzit en dat je met je studie begonnen bent.
    Ik heb gisteren op TV een programma gezien waarin duitse studenten aan het woord kwamen die in Istanboel studeren.
    Blijkbaar zitten er nog al wat duitse Erasmus studenten in Istanboel.
    De universiteit staat hoog aangeschreven.
    Ze lieten ook wat van het leven zien van de Erasmus studenten in Instanboel, zag er goed uit.

  • 01 Oktober 2010 - 22:01

    Francy:

    Ja, helaas even even een reactie op het commentaar van Lilian (is Lilian nu je tante of is het een andere Lilian?).
    Ik vind het leuk dat heel Europa kan profiteren van de organisatie : Erasmus.

    Maar helaas is de toegang voor Zwiterse studenten erg moeilijk !!!
    Ondanks de miljoenen of miljarden dat de Zwiterse regering ieder jaar betaalt voor dit project.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Exchange Istanbul

Studeren in Istanbul @ Boaziçi University

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2011

Syria is beautiful!

13 Januari 2011

Tatil gunler: Syria :-)

11 Januari 2011

Semester ten einde...

12 December 2010

Nieuws vanuit Istanbul

11 November 2010

Update
Ans

Studeren @ Boaziçi University in Istanbul

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22378

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Exchange Istanbul

Landen bezocht: