Eerste indrukken - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

10 Augustus 2010 | Turkije, Sakarya

Zo, hier mijn eerste bericht vanuit Turkije. Eerst en vooral, het is warm hier! Overdag kan de temperatuur oplopen tot 35 graden, dus dat is even aanpassen, vooral omdat ze binnen de airco as cold as 18 graden zetten.

Bij aankomst is Sakarya university best een aparte gewaarwording, want de universiteit ligt als een compleet dorp bovenop een heuvel, met de stad aan zijn voet. De grote arc de triomph bogen met Sakarya University bij de ingang (met bewaking) maken het alleen maar surrealistischer. Nu is het net een spookdorp, omdat alle studenten natuurlijk op vakantie of naar hun familie zijn.

Sowieso worden we goed bewaakt, want ook bij de ingang naar onze dorm (6 flatgebouwen) staat een bewakershuisje met slagboom, en iedere flat heeft ook nog 24 hours een receptioniste (die geen woord Engels spreekt...). Mannen en vrouwen zijn natuurlijk gescheiden, en mannen mogen de vrouwendorms niet in!

Ik heb er een mooie, redelijk nieuwe kamer, die ik deel met mijn roommate, de Duitse Amelie. Zij is echt aardig, net zoals de 14 andere Erasmus studenten (heel veel Duitsers, er wordt bijna meer Duits dan Engels gesprochen).

Vandaag moesten Amelie en ik naar een andere kamer verhuizen, omdat het water van onze onze douche schijnbaar beneden door het plafond kwam. Ik vind het niet erg, want nu hebben we vanuit onze kamer een prachtig uitzicht over het Sabanci meer, dat ook aan de voet van de heuvel ligt.

Tot zover de beschrijving. Wat heb ik tot nu toe zoal al gedaan?

Het weekend was voornamelijk reizen, dat ging vrij soepel, al had mijn vliegtuig een uur vertraging (daar schijnt Pegasus wel vaker last van te hebben).Ik kan zeggen dat ik de Blue Mosk gezien heb, al was het alleen maar in het voorbijgaan naar het hostel.

Vandaag was de ontvangst, waarbij een stuk of 10 a 15 Turken op de been waren om ons 16 Erasmus studenten te verwelkomen. Ze schijnen hier heel actief te zijn in het Erasmus gebeuren en waren echt blij dat er mensen naar hun universiteit wilden komen. Ook hebben ze ons de eerste vier zinnen Turks geleerd.

Daarna zijn we nog naar Sakarya city geweest voor dinner, boodschappen en Turkse simkaart. De stad ziet er ok uit, eigenlijk niet veel bijzonders. Ze hebben een kleine bazaar waar ze verse groenten en fruit verkopen.

Dus tot zover vooral eerste indrukken opgedaan. Vanaf morgen gaat de cursus echt van start, dus ik ben benieuwd.

I keep you updated!

  • 09 Augustus 2010 - 22:11

    Simone:

    Hee Ansje,

    Heel veel succes! Ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Turkije.

    Groetjes, Simone

  • 09 Augustus 2010 - 22:15

    Amber:

    ik ben benieuwd hoe aydin gaat zijn;) we houden contact!!! xxx

  • 10 Augustus 2010 - 18:09

    Lilian En Alwin:

    Hoi Ans,

    We hopen dat je een hele leuke tijd in Turkije hebt en wensen je veel succes en natuurlijk ook veel plezier.

    Groetjes
    Alwin en Lilian

  • 11 Augustus 2010 - 09:30

    Jasper:

    Hey Ansje,

    merk je al wat van de Ramadan? Is er nog iets open?

  • 11 Augustus 2010 - 17:59

    Truus:

    Ook ik ben benieuwd wat de Ramadan voor jullie exchange-studenten betekent.

  • 11 Augustus 2010 - 18:01

    Oma:

    Ik heb al kontakt met je moeder gehad of je goed was aangekomen.
    Geniet van deze leuke tijd in Turkije.

    Groetjes
    Oma Bocholtz

  • 12 Augustus 2010 - 11:12

    Ellis:

    Hey Ans,

    Dat klinkt niet verkeerd. De warmte zal wel wennen zijn.
    Ik heb de afgelopen 5 dagen gefietst van Maastricht naar Groningen (550 km.) en ben nu erg verkouden. Het Nederlandse weer is dus ook niet alles.

    Veel plezier de komende tijd!

    Is het volgende bericht in het Turks?

  • 12 Augustus 2010 - 13:14

    Ans:

    Natuurlijk, vanaf nu alles in het Turks ;-) hmmm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Sakarya

Exchange Istanbul

Studeren in Istanbul @ Boaziçi University

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2011

Syria is beautiful!

13 Januari 2011

Tatil gunler: Syria :-)

11 Januari 2011

Semester ten einde...

12 December 2010

Nieuws vanuit Istanbul

11 November 2010

Update
Ans

Studeren @ Boaziçi University in Istanbul

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 22379

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Exchange Istanbul

Landen bezocht: