Laatse week....EILC ten einde! - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Laatse week....EILC ten einde! - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Laatse week....EILC ten einde!

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

03 September 2010 | Turkije, Sakarya

Deze week was het al onze laatste week hier in Sakarya.

Op onze vrije maandag hebben we van een lekker dagje strand aan de Zwarte Zee genoten. Er stond een redelijk windje, waardoor we vol overgave van hoge golven konden genieten. Heel geslaagd!

Daarna, op dinsdag en woensdag, nog twee dagen les. Woensdagavond werden we uitgenodigd voor een Iftar diner (Ramazanmaaltijd na zonsondergang) in het Hotel op de campus, met alle EILCers, een aantal docenten, de rector en wat mensen van de international office. Erg sjiek, en ook erg lekker eten! Vooral de kofte was bij mij favoriet. Eigenlijk wordt er helemaal niet zoveel gegeten dan, gewoon een driegangenmenu met soep, hoofdgerecht met salade en tatli – baklava- toe. Voor mij was het zeker genoeg, maar je zou toch denken dat de gelovige Turken wel honger moeten hebben na een hele dag niet eten...

Op donderdag was de eindtest, dus heb ik in mijn beste Turks verteld hoe laat het was, wat ik gisteren gegeten had (verdorie...dat wisten ze dus!) en wat ik volgende week ging doen. Iedereen geslaagd, dus hebben we nu officieel A1 level – lees beginnerslevel ;-).

’s Avonds was het natuurlijk tijd voor wat ontspanning downtown. Eerst heb ik nog mijn eerste auto ongeluk in Turkije meegemaakt – de bus vond het nodig om een auto in te halen en eens stevig te knuffelen – maar gelukkig was niemand gewond. Wel opvallend was dat alle Turken zich meteen uit de voeten maakten, die hadden klaarblijkelijk geen zin in een (urenlange...) getuigenverklaring zo net voor etenstijd...Verder was het een gezellige avond, eerst met bier en koekjes in een park en daarna op een dakterras met livemuziek en nargile (waterpijp). Met de nargile kan ik nog wel wat oefening gebruiken, want veel talent om grote rookwolken uit te blazen heb ik niet echt ;-)

Vanmiddag –vrijdagmiddag- was er een kleine ceremonie - met powerpoint met foto’s en speech van coördinator Mustafa, en de uitreiking van ons taalcursuscertificaat. Daarna zijn we nog met zijn allen wat gaan drinken op de campus en hebben we al van sommigen afscheid genomen.

Vanavond gaan we nog wat drinken in de stad, en dan is het toch echt afgelopen. De meeste mensen gaan dit weekend weg, op vakantie of naar hun studiesteden. Ik vertrek zaterdagmorgen naar Istanbul, - naar Jasper! Het plan is om even langs mijn kamer te gaan om mijn koffer acher te laten, en dan met Jasper twee weekjes vakantie!

Dus de komende weken zal het op dit blog wat stiller zijn....

Tot de volgende keer!

PS: Foto's geplaatst. Vanavond was ook heel gezellig. We hebben als toetje nog een concert van de militaire kapel bijgewoond, hebben aparte pakken, en speelden strijdliederen.

  • 03 September 2010 - 18:47

    Truus:

    Hé... jij. Laat dat oefenen op de nargile maar achterwege. Je lieve broertje (en ook ik trouwens) zal een rokende zus beslist niet kunnen waarderen! Je hebt blijkbaar nog een druk weekje gehad. Nu nog 3 weken vakantie en dan kan het echte werk beginnen.
    Maar nu eerst VAKANTIE. Voor jou en Jasper: veel plezier, zon, zee, strand, rust, aktie, enz..

  • 03 September 2010 - 19:49

    Piet:

    Gefeliciteerd Ans, je eerste Turkse waardecertificaat heb je op zak. Wat gaat Turkye je nog meer brengen? Ik hoop nu eerst een lekkere vakantie.Elence!

  • 03 September 2010 - 19:51

    Piet:

    moet natuurlijk zijn:
    elence!

  • 03 September 2010 - 19:53

    Francy:

    Hallo Ans;

    Ik wilde een keer een week overslaan, maar met dit verhaal......
    En....spreek je nog een beetje Frans?
    Dan zet ik hier even een tekst neer waarvan ik hoop dat je geen ramen meer open zet in de Witte Bazar.

    Une séance de narguilé expose généralement les fumeurs à une quantité de fumée plus grande que pour les fumeurs de cigarette : en effet, un fumeur consomme généralement une cigarette en 5 à 7 minutes, inhalant un volume de fumée compris entre 0,5 et 0,6 litres de fumée ; en comparaison, un fumeur de narguilé fume pendant 20 à 70 minutes et inhale entre 50 et 200 bouffées de 0,15 à 1 litre chacune. Une séance de narguilé expose donc le fumeur à un volume de fumée correspondant à plus de 100 cigarettes[6].

    Dus dat weet je nu meteen en geniet van je vakantie met Jasper !!!


  • 03 September 2010 - 19:53

    Piet:

    hij pakt de G met umlaut niet!

  • 03 September 2010 - 20:39

    Wil (zus Van Piet):

    Hoi Ans,

    Net je blog gelezen. Leuk!
    Gefeliciteerd met je A1 level en samen met Jasper een fijne vakantie gewenst.
    Geniet ervan met z'n twee!

  • 03 September 2010 - 20:43

    Ellis:

    Dat klinkt nog steeds allemaal erg goed. Het lijkt me erg fijn om een beetje Turks te kunnen. Dat zullen de gewone Turken wel waarderen waarschijnlijk.
    Mijn eerste week echt werken zit erop. Het is goed bevallen!
    Geniet van de vakantie met Jasper!

  • 04 September 2010 - 10:41

    Lilian En Alwin:

    Ans hartelijk gefeliciteerd met je A1 level.
    Geniet nu maar lekker van je welverdiende vakantie samen met Jasper.

    p.s.
    Dat oefenen met die waterpijp ben ik het volledig eens met je moeder en broertje laat dit maar achterwege.
    Groet
    Lilian

  • 04 September 2010 - 16:39

    Richard:

    Wow A1!! Whoohoo ik wist wel dat je het kon!

  • 06 September 2010 - 14:11

    Oma Paffen:

    Ik wens je met Jasper een mooie vakantie.
    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van het A 1 Level

  • 07 September 2010 - 08:21

    Simone:

    Hee Ans,

    Proficiat met je certificaat! Ik wens jou en Jasper een fijne vakantie toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Sakarya

Exchange Istanbul

Studeren in Istanbul @ Boaziçi University

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2011

Syria is beautiful!

13 Januari 2011

Tatil gunler: Syria :-)

11 Januari 2011

Semester ten einde...

12 December 2010

Nieuws vanuit Istanbul

11 November 2010

Update
Ans

Studeren @ Boaziçi University in Istanbul

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 22379

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Exchange Istanbul

Landen bezocht: