Weekend Istanbul - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Weekend Istanbul - Reisverslag uit Sakarya, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Weekend Istanbul

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

24 Augustus 2010 | Turkije, Sakarya

Zo, even een kort berichtje over afgelopen weekend - Istanbul weekend.

Zaterdag ben ik per trein naar Istanbul getogen om potentiele woonruimte te gaan bekijken. 3 kamers, veel cay, een Turkse film! en een rondleiding door de neighbourhood later had ik een kamer gevonden! Prima locatie (2 minuten vanaf de uni), redelijk ruim, leuke mensen, dus dat belooft veel goeds!

Zondag kwamen de andere EILCers ook naar Istanbul, en zijn we op de toeristische toer gegaan. Voor de kenners: we hebben het Topkapi paleis, de Blue mosk en Hagia Sophia bewonderd, zijn door Taksim gelopen en hebben de dag afgesloten met bier en zonsondergang bij de Bosporus, zie foto's.

Iyi geceler!

PS1: de zwerfhonden (stuk of 5) zijn echt heer en meester op de uni, en blaffen je rustig van hun territorium af, ook al probeer je alleen maar de bushalte te bereiken. Van terugblaffen zijn ze niet erg onder de indruk :-p, het meest e effectief is om gewoon maar een omweg te nemen...

PS2: @ Sandra: die Turkse vlag is echt imposant groot, maar hij staat op een heuveltje, dus zo groot als dat flatgebouw is ie inderdaad nog net niet :-p

PS3: Morgen gaan we weer naar het politiebureau voor de residence permit (na 2 weken zeuren, bellen, en al voor de tweede keer in person). De politie heeft niet echt zin om mee te werken....bureaucratie pur sang!

PS4: voor meer foto's zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=2073381&id=1259866776&l=e7a9fbf0b2 Op de weblog kan ik er namelijk maximaal 10 kwijt

PS5: Sakarya en Adapazari zijn twee namen voor dezelfde stad.... ;-)

• 24 Augustus 2010 - 21:32

Francy:

Hallo Ans, wat ben jij een bofkont.

Dat hoef je hier in Lausanne niet te proberen met 0.1 % woonruimte te huur.

Als je hier een woning gaat bezoeken (alleen op afspraak), dan ben je af en toe met xxxx mensen tegelijk.

Om je even een voorstelling te geven: we staan in de rij van het vroegere postkantoor (Simpelveld) tot aan de Witte Bazar.

Dan heb je de tijd om etalages te bekijken.

Maar even een weetje: Bofkonten worden niet vaak geboren maar het woord staat in de officiële woordenlijst van de Nederlandse Taal.

• 25 Augustus 2010 - 06:36

Ellis:

Die kamer heb je inderdaad snel geregeld!
    Wat is cay?

• 25 Augustus 2010 - 08:45

Jasper:

Thee. Drinken ze daar bij sloten... (nee, ook dit keer niet letterlijk bedoeld)

En wij maar denken dat het hier bureaucratisch is.

• 25 Augustus 2010 - 10:31

Truus:

Die kamer, dat heb je hem inderdaad snel gefixt. Blij om te lezen, dat mijn ogen toch nog goed zijn. Heb met Francy discussie gehad over de maat van die vlag. Wat Istanbul betreft: ziet er op jouw foto's fantastisch uit. Jammer dat ik nog zo lang moet wachten totdat ik al dat schoons zelf kan aanschouwen. You lucky one.

• 25 Augustus 2010 - 17:22

Lilian:

Ik heb vaker gehoord dat Istanboel een hele mooie stad is en dat blijkt inderdaad uit jou foto's
    Turkije is een geweldig mooi land, ik ben zelf in Marmeris, de turkse Biesbosch, Efeze en Pamukkale geweest.
    Je hebt geboft met die kamer zo kort bij de uni.
    Geniet van deze mooie tijd.

• 25 Augustus 2010 - 18:15

Oma Paffen:

Hallo Ans

Het bevalt je goed zie ik. De foto's zijn prachtig. Jullie worden wel op een leuke manier bezig gehouden. Het is een prachtig land.

Ik wens je veel succes met de studie.
    Groetjes oma