Daar ben ik weer - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

19 Oktober 2010 | Turkije, Istanbul

Weer even een berichtje. Het leven in Istanbul bevalt erg goed, maar ik heb wel een paar drukke weken achter de rug.

Zo had ik twee weekenden op rij een loge van de taalcursus, en hebben we samen met andere EILCers ons goed geamuseerd: voetbal gekeken, (Duitsland-Turkije), gefeest, en deze zondag zelfs aan de marathon van Istanbul - de Eurasia marathon- deelgenomen....op de 15 km :-) Het parkoers was erg mooi, vooral om van Azie via de brug over de Bosphorus naar Europa te lopen, en dan dwars door de binnenstad...al was voor alledrie wel redelijk afzien.

Ook gedurende de week vermaak ik me prima, met colleges, hardlopen, gezamelijke avondmaaltijden, bowlen, en af en toe een feestje. Ook hebben we sinds twee weken nieuwe huisdieren: een kuiken en een eendekuiken....vraag niet hoe op onze flat!

Voor de rest heeft het de afgelopen 2 weken vooral geregend, wat dus heet dat de straten onherroepelijk in kleine riviertjes veranderen, maar sinds zondag is het weer mooi weer, en wordt het zelfs soms 20 graden.

Groeten uit Istanbul,
gorusurus (=tot ziens)!

  • 19 Oktober 2010 - 20:06

    Piet:

    Wat goed dat je blijft hardlopen, maar pas op dat deze hardlopster
    geen doodloper wordt!
    We gaan met jas kijken of we een reisje kunnen boeken. Je hoort er van.

  • 19 Oktober 2010 - 20:14

    Francy:

    Leuk weer iets te horen en ik hoop dat het je bevalt in Istanboel tot januari.

    Maar,........ik ben even perplex !!!

    Ik had graag iets meer willen weten over jullie 2 nieuwe huisvrienden.

    Je hebt het over een kuiken (dus het kleintje van een vogel of kip) en een eendekuiken).
    Oftewel: stommerik.

    Is het mogelijk om het verband tussen die twee een beetje meer uit te leggen ???

    Hardstikke bedankt voor je antwoord.


  • 19 Oktober 2010 - 20:37

    Ans Huppertz:

    Onze Turkse huisgenootjes hadden 2 kuikens gekocht...die waren schattig en zouden eieren leggen.

    Nu ging 1 kuiken dood, en aangezien ze zo snel geen nieuw kuiken konden vinden, kreeg het kuiken een eendenkuiken als vriendje....

    het is allemaal niet erg praktisch op een flat, maar goed...

  • 21 Oktober 2010 - 08:43

    Lilian:

    Leuk dat je jou hobby ook in Istanboel kunt uitvoeren ondanks dat je het erg druk hebt met je studie.

    Een kuiken en een eendekuiken als huisdieren is wel heel apart maar wel leuk lijkt mij.

    Veel plezier.


  • 21 Oktober 2010 - 22:09

    Bea:

    Ans,je bent een ongelooflijke doorzetter en de status van zelfstandige ondernemer zit in je genen.Ik volg je verhalen met veel plezier.Dikke x Bea

  • 23 Oktober 2010 - 10:41

    Oma Paffen:

    Halo Ans,

    *Ik heb je berichtjes met plezier gelezen.
    Het bevalt je uitstekend
    hé? Ik ben een weekend in Knokke geweest met 4 dames. Heel gezellig.
    Veel succes met je studie!
    Groetjes van oma.

  • 30 Oktober 2010 - 10:46

    Oma :

    Ans,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een mooie dag met Jasper. Ik heb je ook een kaart gestuurd.

    Groetjes
    oma Paffen

  • 31 Oktober 2010 - 10:51

    Richard:

    Hey Ans!

    Van harte gefeliciteerd en een hele leuke dag vandaag!

    Zou graag met je willen ruilen, jij je verjaardag vieren in nederland en ik vakantie vieren in turkije, maar helaas het is niet anders!
    doe voorzichtig daar he!

    Groetjes neef Richard

  • 31 Oktober 2010 - 14:00

    Simone:

    Hoi Ansje,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een hele leuke dag toe!

    Groetjes uit Simpelveld,

    Simone

  • 01 November 2010 - 18:15

    Liane En Jos Kicken:

    Beste Ans,

    We hoorden van Simone dat je gisteren jarig was. Van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag! We hopen dat je een fijne tijd beleefd in Turkije en dat alles voorspoedig verloopt met je studie.

    Heel veel groetjes uit Simpelveld,

    Jos en Liane Kicken
    Christian
    Charles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Exchange Istanbul

Studeren in Istanbul @ Boaziçi University

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2011

Syria is beautiful!

13 Januari 2011

Tatil gunler: Syria :-)

11 Januari 2011

Semester ten einde...

12 December 2010

Nieuws vanuit Istanbul

11 November 2010

Update
Ans

Studeren @ Boaziçi University in Istanbul

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 22380

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Exchange Istanbul

Landen bezocht: