Update - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Ans Huppertz - WaarBenJij.nu

Update

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

11 November 2010 | Turkije, Istanbul

Ik zie dat mijn laatste bericht al van een maand geleden is. Het bevalt nog steeds erg goed in Istanbul, ik geniet volop, al is het soms wel druk, vooral nu ik midden in de midterms (examens) zit.

De afgelopen weken is het uitzonderlijk goed weer geweest, zo’n 20 graden met zon, zodat het buiten goed toeven is. Overdag ben ik vaak op de uni te vinden (heb iedere dag tot 5 uur college, al natuurlijk niet de hele dag), dus dan is het echt heerlijk om een verloren uurtje of lunch op het gras door te brengen, of zelfs om buiten (met uitzicht :-) ) te studeren, zie foto’s uni. Het voelt net alsof je iedere dag vakantie hebt.

Wel apart trouwens dat de op Bogazici heel veel katten en honden rondlopen, heel schattig, vooral de katten die onvermoeibaar om eten of aandacht komen bedelen, of gewoon van het zonnetje liggen te genieten. De honden liggen vooral de hele dag lui te zijn, om af en toe even tegen een auto aan te gaan blaffen, waarna ze weer rustig verder slapen (rustig midden op het pad.... we hebben maar over hen heen te stappen :-p)

Het verkeer in Istanbul is trouwens een regelrechte ramp, al zegt men dat het al sterk verbeterd is. Zo kan een busritje van mij thuis naar Taksim, het centrum, ergens tussen 35 minuten en 2 uur duren, en kijkt niemand meer echt op als mensen een half uur later komen :-p

In de weekenden had ik tot nu toe altijd wat op de planning staan. In het eerste zonnige weekend heb ik op vrijdag (vrije dag, woehoe) een boottochtje naar de Prince’s islands gemaakt, en kwam Joanna (Poolse EILCer) op bezoek, met wie ik samen de Bosphorusoever heb verkend en het Dolmabahce paleis heb bewonderd, zie foto

Het weekend erna was het weekend van mijn verjaardag, en kwam Jasper langs; het was erg leuk om elkaar weer in levende lijve te zien in plaats van alleen maar via skype. Op vrijdag 29 oktober was het de dag van de republiek –de enorme Turkse vlaggen konden weer uit, ik geloof dat ze zo ongeveer iedere maand wel een reden bedenken om hiermee te zwaaien- en was er een echt enorm vuurwerk boven de Bosphorus (vanaf 2 marineschepen, hadden ze echt werk in gestoken). Verder hebben we nog een beetje Istanbul verkend – trefwoorden Golden Horn, Eyup, kabelbaan- en zijn we zondag naar een wedstrijd van Besiktas geweest, de sfeer is ook echt een ervaring, al ziet de deinende en hossende mensenmassa er op tv nog fanatieker uit.

En o ja, op zondagmorgen was er ook nog een zelfmoordaanslag op Taksim square, gelukkig geen doden, 32 gewonden. Wij hebben er weinig van meegekregen, al was het wel heftig dat Elisabeth, een Deens exchangestudente, het van dichtbij meemaakte, en er ook een lichte verwonding in haar gezicht aan overgehouden heeft.

Afgelopen weekend, tenslotte, ben ik met een Amerikaan en een Nederlander naar Ankara geweest, op bezoek bij het mausoleum van Ataturk, naar een concert van Tarkan – Turke popicoon-, echt een belevenis, al waren het vooral jonge meiden die helemaal uit hun dak gingen voor hun icoon, en hebben we de zondag afgesloten met een bezoek aan de hamam (=Turks badhuis), zie foto’s

Volgende week heb ik dankzij Kurban Bayram (=offerfeest) een weekje vrij, en komt Ellis over uit Nederland om een weekje door Turkije te reizen. Ik heb er erg veel zin in!

Görüsürüz! (=tot ziens!)

PS: sorry voor de lange update, ik zal proberen het iets korter en regelmatiger te houden (ik beloof alleen niets...)

PS2: bedankt voor alle felicitaties voor mijn verjaardag, echt leuk! Oma’s, Simone en Julia, en pap en mam, bedankt voor de kaart!

  • 12 November 2010 - 00:02

    Dienge Broar :

    Bonjour, doe has uh sjun verslag geschreave. Veult t noe opins waal alsof se giddere daag vakans has...:-P ich daat datse t druk houws. Sjun dat t zoe got bevilt! De foto's voong ich t sjunste gedeelte van t verslaag, sjun stadion trouwens, van de boessekant.
    Gruss Tom

    Ps: Francy, ich hoop datse nit te veul koppieng uvver hots aan t leaze van mieng reactie:-P

  • 12 November 2010 - 10:37

    Lilian:

    Hey Ans,
    Je hebt weer prachtige foto's op je weblog gezet.
    Ondanks de drukke studie heb je toch nog tijd voor leuke dingen, en studeren in de zon met een prachtig uitzicht is toch zeker geweldig in november.
    Wij hebben geen 20 graden maar wel veel regen en wind, dus niets buiten zitten.(haha)

  • 12 November 2010 - 11:18

    Truus:

    Ha die Ans,
    Een foto met daarop de dagtemperatuur op je weblog zetten, terwijl wij knarsentandend een herfststorm moeten trotseren; jij durft. Fijn om te lezen dat je in Istanbul een drukke maar leuke tijd beleeft. Zoals ook bij je vorige verslagen heb je weer mooie foto's geplaatst. Heeft wel als nadeel dat ik graag meer foto's en verslagen zou willen zien en lezen. Maar goed. Ik wacht gewoon af.
    Voor de komende week, een fijne vakantie en tot gauw.

  • 12 November 2010 - 18:15

    Sandra:

    Hee avontuurlijk studerend nichtje! ik was op jou verjaardag niet zo handig met het plaatsen van een bericht....wist niet dat de enige mogelijkheid van berichten plaatsen was dat je gewoon op het laatste reisverslag bij de reakties aansluit...dus heb ik verzuimd je iets te schrijven toen. Maar je bent nog steeds dat jaar ouder dus alsnog hartelijk gefeliciteerd! En erg leuk om weer een teken van leven van je te vernemen.....heel veel groetjes uit een herfstachtig stormachtig nat en guur Hoensbroek....toedeloe maar weer...!!

  • 12 November 2010 - 18:18

    Francy:

    Hoi Ans en sorry, sorry,sorry.
    Maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Tiny heeft nog zo'n mooie verjaardagskalender voor me gemaakt, maar hij hangt helaas nog niet aan de muur.
    Ik hoop dat je genietvan je vakantie volgende week en dat je Turkije nog steeds mooier gaat vinden. Het is dan ook een geweldig land.

    Alleen vraag ik me af of je nog steeds geen "kilim" heb gekocht ??? Toch doodzonde om na 6 maanden zonder een mooie kilim thuis te komen.

    En dan heb ik nog een "PS". Wat schrijft jouw broer laat in de nacht !!!!
    Als ik goed gerekend heb heeft hij dat geschreven om half twee in de ochtend.
    Jeetje, daar zou ik ook hoofdpijn van krijgen.


  • 16 November 2010 - 21:23

    Oma:

    Ans wat weer een prachtig verslag. ik kan mij best voorstellen dat je nog altijd graag in
    Istanbul bent.
    Ik wens je veel succes met je studie.Een fijne
    vakantie met je vriendin.
    groetjes oma


  • 02 December 2010 - 13:15

    Lilian:

    Hey Ans,

    Ik zie dat jij lekker weer hebt in Istanboel.
    Wij zitten hier in de sneeuw en het is behoorlijk koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Exchange Istanbul

Studeren in Istanbul @ Boaziçi University

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2011

Syria is beautiful!

13 Januari 2011

Tatil gunler: Syria :-)

11 Januari 2011

Semester ten einde...

12 December 2010

Nieuws vanuit Istanbul

11 November 2010

Update
Ans

Studeren @ Boaziçi University in Istanbul

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 22316

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 22 Januari 2011

Exchange Istanbul

Landen bezocht: